ایرانسل

ساخت وبلاگ

سال گذشته غول فناوری کره جنوبی (سامسونگ) سلطه واضحی بر بازار گوشی های تاشو داشت درواقع این کمپانی در سالی که گذشت به دلیل نبود رقیبان بزرگ، بیشترین سهم بازار گوشی های تاشو را از آن خود کرده است و صدر نشین فروش گوشی تاشو شده است، با این حال پیش بینی می شود که در سال ۲۰۲۱ تغییرات مهمی در این بازار رقم بخورد.
آمارها از سلطه سامسونگ بر بازار گوشی های تاشو خبر می دهد

انتظار داریم که این شرکت در سال پیش رو حداقل از سه موبایل تاشو رونمایی کند و شاید این رقم را به 4 دستگاه برساند. شرایط بازار به سامسونگ دیسپلی کمک می‌کند تا بستر ورود برندهای جدید به حوزه گوشی‌های تاشو را فراهم کرده و فناوری UTG خود را در اختیار شرکت‌های دیگر قرار دهد.گزارشات خیر DSCC نشان می‌دهد که سامسونگ نسبت به سری گلکسی نوت تمرکز بیشتری را به سری گلکسی زد معطوف کرده است.

به گزارش شرکت DSCC، فروش پنل گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ با افزایشی ۴۵۴ درصدی به ۳.۱ میلیون واحد رسید. انتظار می‌رود که این رقم در سال آینده با یک افزایش ۳۹۴ درصدی دیگر به ارزشی معادل ۴۶۲ میلیون دلار برسد. نکته مهم آن‌که این اعداد در واقع کمتر از پیش‌بینی‌هایی است که به‌خاطر تحریم‌های آمریکا علیه هوآوی صورت گرفته بود، چون این تحریم‌ها جلوی عرضه میت ایکس ۲ را در سه‌ماهه چهارم ۲۰۲۰ گرفت.

گلکسی زد فولد ۲ از نظر آمار پنل‌ها حدود ۶۵ درصد از نیاز بازار و گلکسی زد فلیپ 5G حدود ۲۷ درصد از نیاز بازار را به خود اختصاص داده بود غول فناوری کره جنوبی به دلیل نبود رقیبان بزرگ، بازار را با محصولات جدید خود در دست گرفت. این شرکت در سال ۲۰۲۰ از گلکسی زد فلیپ و گلکسی زد فولد ۲ پرده برداشت که پرفروش‌ترین محصولات تاشوی بازار بودند..

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,گوشی هوشمند,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 236 تاريخ : يکشنبه 28 دی 1399 ساعت: 0:41

طبق گزارشات اخیر، کمپانی موتورولا در سال 2020 از سه گوشی میان رده اقتصادی پرده برداری کرد که هر کدام از این گوشی ها مشخصات و ویژگی های جالب توجه دارند. با توجه به فرا رسیدن سال جدید نوبت بروزرسانی این محصولات و ارائه نسل دوم گوشی‌های 5G  شرکت است. موتورولا One 5G Ace محصولی جدید در این گروه خواهد بود که روز گذشته از سوی این برند محبوب معرفی شد.

موتورولا از One 5G Ace و سه گوشی جدید از سری Moto G رونمایی کرد

موتورولا وان 5G ایس

وان 5G ایس از نمایشگر ۶.۷ اینچی LCD با رزولوشن Full HD، چیپست اسنپدراگون 750G، شش گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا بوسیله شیار SD) و باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی برخوردار است.

در پنل پشتی این موبایل ماژول دوربین سه‌گانه قرار گرفته که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور ۸ مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید ۱۱۸ درجه و حسگر ۲ مگاپیکسلی ماکرو می‌شود. دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی با ضریب اف 2.2 درون حفره تعبیه شده در نمایشگر جای گرفته است.

از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به درگاه USB-C، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون، بلوتوث ۵.۱، حسگر اثر انگشت فیزیکی در پنل پشتی و NFC اشاره کرد.

موتورولا وان 5G ایس از شبکه 5G (زیر ۶ گیگاهرتز) پشتیبانی کرده و از تاریخ ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) با قیمت ۳۹۹ دلار روانه بازار می‌شود.

موتو G پاور (مدل ۲۰۲۱)

موتو G پاور از نمایشگر ۶.۶ اینچی LCD با رزولوشن HD، چیپست اسنپدراگون ۶۶۲، حداکثر ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا با کارت SD)، باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ وات، درگاه USB-C، جک ۳.۵ میلیمتری هدفون و حسگر اثر انگشت در لبه کناری برخوردار بوده و از بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند.

موبایل مذکور از دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد.

موتو G پاور از تاریخ ۲۵ دی با قیمت ۱۹۹ دلار برای مدل ۳/۳۲ گیگابایت و ۲۴۹ دلار برای مدل ۴/۶۴ گیگابایت از راه می‌رسد.

موتو G پلی (مدل ۲۰۲۱)

موتو G پلی ارزان‌ترین گوشی در بین سه موبایل دیگر است و از اسنپدراگون ۴۶۰، نمایشگر ۶.۵ اینچی LCD با رزولوشن HD، سه گیگابایت رم، ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا با کارت SD)، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژر ۱۰ واتی، درگاه USB-C، جک هدفون و حسگر اثر انگشت در پنل پشت برخوردار است. این موبایل از دوربین دوگانه با سنسور اصلی ۱۳ مگاپیکسلی و ۲ مگاپیکسلی عمق سنج بهره برده و عکس‌های سلفی را با رزولوشن ۵ مگاپیکسل می‌گیرد. این محصول از تاریخ ۲۵ دی با قیمت ۱۶۹ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

موتو G استایلوس (مدل ۲۰۲۱)

موتو G استایلوس همانطور که از نامش پیداست با قلم دیجیتال عرضه شده و از چیپست اسنپدراگون ۶۷۸، نمایشگر ۶.۸ اینچی FHD، چهار گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی (قابل ارتقا با کارت SD)، باتری ۴ هزار میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از فست شارژ ۱۸ واتی برخوردار است. این موبایل همچنین از درگاه USB-C، جک هدفون و حسگر اثر انگشت در لبه کناری بهره‌مند بوده و از بلوتوث ۵.۰ پشتیبانی می‌کند.

موبایل مورد بحث از دوربین سلفی ۱۶ مگاپیگسلی برخوردار بوده و در پنل پشتی آن دوربین چهارگانه متشکل از سنسور اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، حسگر فوق عریض ۸ مگاپیکسلی و دو سنسور ۲ مگاپیکسلی ماکرو و عمق سنج قرار گرفته است.

موتو G استایلوس از تاریخ ۲۵ دی در رنگ مشکی و سفید با قیمت ۲۹۹ دلار به بازار عرضه می‌شود.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : موتورولا,گوشی هوشمند,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 255 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت: 21:58

بنابر خبرهای منتشر شده، کمپانی ال جی الکترونیکس طی گزارشی نتایج اولیه ی عملکرد مالی سه ماهه ی چهارم سال 2020 خود را منتشر کرد. طبق گزارشات ZDNet و به نقل از اطلاعیه ال جی، این کمپانی موفق شده است در مدت زمان ذکر شده، درآمد عملیاتی ۶۴۷ میلیارد وون کسب کند و فروش محصولاتش را به ۱۸٫۸ تریلیون وون برساند. بدین ترتیب درآمد عملیاتی و فروش ال جی نسبت ‌به سه ماهه ی چهارم سال ۲۰۱۹، به‌ ترتیب ۵۳۶ درصد و ۱۶٫۹ درصد پیشرفت کرده است .درواقع علت اصلی افزایش درآمد این کمپانی عملکرد قوی لوازم خانگی و تلویزیون های هوشمند ال جی در بازار، بوده است

گزارش مالی اولیه ال جی نشان دهنده ی رکوردشکنی درآمد در فصل چهارم ۲۰۲۰ استسه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۰ از لحاظ کسب درآمد، بهترین سه‌ماهه‌ی چهارم ال‌جی محسوب می‌شود و این شرکت موفق‌به ثبت رکورد جدیدی شده است. این موضوع نشان می‌دهد ال‌جی توانسته است تا حد زیادی ضررهای ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا را به‌ فراموشی بسپارد و فرآیندهای کاری خود را بازیابی کند.

ال‌جی قصد دارد در پایان ماه جاری میلادی، گزارش مالی کامل خود را منتشر کند. شرکت کره‌ای در این گزارش، عملکرد سال ۲۰۲۰ را به‌طور کامل تشریح خواهد کرد. ال‌جی در سه‌ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ توانست درآمد عملیاتی خود را نسبت ‌به سه‌ماهه‌ی سوم ۲۰۱۹ به ۲۲٫۷ درصد افزایش دهد. در آن زمان گفته شد عملکرد قوی لوازم خانگی و تلویزیون‌های هوشمند ال‌جی در بازار، دلیل اصلی افزایش درآمد این شرکت بوده است.

به‌ دنبال آغاز قرنطینه‌ی ناشی از دنیاگیری ویروس کرونا، تقاضا برای محصولات ال‌جی کاهش پیدا کرد؛ اما طی چند وقت اخیر قرنطینه تقریبا از بین رفته است. خبرگزاری ZDNet می‌نویسد پایان قرنطینه یکی از عواملی بوده که روی افزایش فروش محصولات ال‌جی اثر گذاشته است. افزایش تقاضا برای محصولات ال‌جی در سه‌ماهه‌ی چهارم ۲۰۲۰ نیز ادامه پیدا کرده است تا این شرکت بتواند درآمد خوبی کسب کند. اما گزارش مالی ال‌جی نشان می‌دهد که واحد موبایل این شرکت برای بیست‌ و ‌سومین فصل متوالی ضررده بوده است.

بر اساس گزارش مالی ال‌جی، این شرکت کره‌ای موفق شده است در سال ۲۰۲۰ بالغ ‌بر ۳٫۱۹ تریلیون وون درآمد عملیاتی به‌ جیب بزند و در مجموع فروش محصولاتش را به ۶۳٫۲۶ تریلیون وون برساند. این اعداد نسبت ‌به درآمد عملیاتی و فروش ال‌جی در کل سال ۲۰۱۹ به‌ ترتیب ۳۱ و ۱٫۵ درصد افزایش پیدا کرده‌اند. این نخستین باری است که ال‌جی می‌تواند در طول یک سال، بیش از سه تریلیون وون درآمد عملیاتی کسب کند

ال‌جی توانسته بود در سه‌ماهه‌ی پایانی سال ۲۰۱۹ درآمد عملیاتی و فروش به‌ ترتیب ۹۸٫۶ میلیارد وون و ۱۶ تریلیون وون را ثبت کند. این آمار باعث شد سه‌ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۱۹ بدترین فصل سال ۲۰۱۹ برای ال‌جی باشد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : ال جی,فروش موبایل,افزایش قیمت, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 230 تاريخ : شنبه 20 دی 1399 ساعت: 20:48

بعد از انتشار سیستم عامل اندروید 11(Android 11) که یازدهمین سیستم عامل بزرگ گوگل  به حساب می آید.  بسیاری از کمپانی های تولید کننده گوشی هوشمند و تبلت، برنامه ی انتشار آپدیت جدیدترین سیستم‌عامل گوگل روی محصولات را در اختیار کاربران قرار دادند. وان پلاس جزء نخستین کمپانی هایی بود که نسخه آزمایشی از اندروید 11 را برای پرچم داران خود منتشر کرد. حال زمان آن فرا رسیده است که محصولات بیشتری از این کمپانی چینی، اندروید ۱۱ را در کنار رابط کاربری Oxygen OS 11 دریافت کنند.
وان پلاس فهرست گوشی‌های دریافت‌کننده Oxygen OS 11 را منتشر کرد

  GSMArena در گزارشی اشاره می‌کند که وان‌پلاس نورد هفته آینده نسخه بتای رابط کاربری Oxygen OS 11 را دریافت خواهد کرد و اگر برنامه‌های وان‌پلاس با خللی مواجه نشوند، نسخه نهایی آپدیت در اختیار عموم قرار خواهد گرفت. پس از وان پلاس نورد، نوبت به وان پلاس 7 و 7T  می رسد؛ اما شرکت چینی باید مشکلات خود با رمزگشایی داده‌ها در تراشه کوالکام را برطرف کند.

شرکت چینی در نظر دارد انتشار نسخه آزمایشی با موفقیت به پایان برسد و ایرادات احتمالی پس از شناسایی، برطرف شوند. در حال حاضر وان پلاس 8 ، وان پلاس 8 پرو و وان پلاس 8 T به رابط کاربری Oxygen OS 11 و اندروید ۱۱ مجهز هستند و به‌صورت ماهانه پچ‌ امنیتی دریافت می‌کنند.

در ادامه برنامه‌های وان‌پلاس محصولاتی از جمله وان پلاس6 و وان پلاس 6 T به همراه دو گوشی هوشمند اقتصادی وان‌پلاس نورد ۱۰ و نورد 1000 میزبان رابط کاربری Oxygen OS 11 به همراه اندروید ۱۱ خواهند شد. وان‌پلاس تاریخ دقیق انتشار آپدیت‌های مورد نظر را اعلام نکرده است و به نظر می‌رسد توضیحات بیشتر در این زمینه پس از اتمام مراحل انتشار نسخه آزمایشی ارائه خواهد شد.

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : وان پلاس,قیمت گوشی تلفن همراه,پرچم دار, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 233 تاريخ : چهارشنبه 17 دی 1399 ساعت: 1:00

به تازگی گزارشاتی از سوی  Voiceمنتشر شده، که حاکی از آن است دو افشاگر معروف که در زمینه موبایل فعالیت می کنند به نام های OneLeaks استیو همراستافر و Evleaks ایوان بلس اطلاعاتی از محصول جدید موتورولا را فاش کردند. حال به نظر می رسد موتورولا قصد دارد محصول جدید خود را با عنوان موتوجی استایلوس در بازار عرضه کند درواقع جایگزین موتو جی پرو می شود. البته این دو نفر درباره محل قرار گرفتن حسگر اثر انگشت اختلاف‌ نظر دارند. ایوان بلس بر این باور است که حسگر اثر انگشت موتو جی استایلوس با دکمه پاور ترکیب شده و استیو همراستافر می‌گوید حسگر انگشت آن در پشت گوشی قرار گرفته است.
مشخصات احتمالی موتورولا موتو جی استایلوس و تصاویر آن منتشر شد
همین اختلاف ‌نظر باعث می‌شود که درباره طراحی نهایی موتو جی استایلوس اطمینان نداشته باشیم. با نگاهی به این تصاویر متوجه می‌شویم که چهار دوربین پشت برای این گوشی در نظر گرفته شده است.

طبق شایعات، موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ به تراشه اسنپ‌دراگون ۶۷۵ مجهز خواهد شد و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی خواهد داشت. صفحه‌نمایش این گوشی از وضوح +FullHD بهره می‌برد. دوربین اصلی موتو جی استایلوس ۴۸ مگاپیکسلی در کنار یک دوربین ۸ مگاپیکسلی اولتراواید و دو دوربین ۲ مگاپیکسلی برای عکاسی ماکرو و تشخیص عمق خواهد بود. البته بر اساس برخی از شایعات، دوربین ماکروی این گوشی حسگر ۵ مگاپیکسلی دارد و دوربین تشخیص عمق آن ۲ مگاپیکسلی است. دوربین جلوی موتو جی استایلوس ۱۶ مگاپیکسلی خواهد بود.

در شایعات گفته شده است که موتو جی استایلوس به باتری ۴۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت و جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا باتری خواهد بود.

بر اساس شایعات، موتو جی استایلوس ۲۰۲۱ یک گوشی بزرگ با صفحه‌نمایش ۶٫۸ اینچ و ابعاد ۱۶۹٫۶ در ۷۳٫۷ در ۸٫۸ میلی‌متر خواهد بود. ضخامت گوشی در قسمت دوربین پشت به ۱۰٫۹ میلی‌متر می‌رسد. این ابعاد نشان می‌دهد که موتو جی استایلوس بلند‌تر و باریک‌تر از گلکسی نوت 20 اولترا خواهد بود. بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که به همراه موتو جی استایلوس یک قلم عرضه می‌شود.

موتو جی استایلوس یک محصول میان‌رده خواهد بود که نزدیک‌ترین رقیب آن، ال‌جی استایلو ۷ به ‌حساب می‌آید.

 

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : موتورولا,گوشی هوشمند,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 254 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 0:55

با توجه به گزارشات قبل، انتظار می رود سری جدید گوشی های هوشمند ویوو X60 و ویوو X60‌ پرو به عنوان نخستین گوشی های هوشمند بازار با بهره مندی از چیپست 5 نانومتری اگزینوس 1080  در دی ماه 1399 رونمایی شوند. تا به حال اطلاعات مختصری در رابطه با این محصولات جدید در شبکه های مجازی قرار گرفته است.
ویوو از X60 و X60 پرو رونمایی کرد؛ اولین موبایل‌های با اگزینوس ۱۰۸۰

ویوو X60 و نسخه پرو آن با رابط کاربری OriginOS مبتنی بر اندروید 11 قرار است با چیپست اگزینوس 1080، رم 8 یا 12 گیگابایتی LPDDR4X و ظرفیت حافظه داخلی 128 یا 256 گیگابایتیUFS 3.1 به بازار عرضه شوند.

هر دو گوشی هوشمند جدید ویوو X60 و ویوو X60‌ پرو پلاس، از نمایشگر 6.56 اینچی سوپر امولد (E3) با رزولوشن +Full HD، نرخ بروزرسانی 120 هرتز، پشتیبانی از استاندارد +HDR10، برخوردار هستند. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر قرار گرفته و در بخش فوقانی آن هم حفره مخصوص دوربین سلفی قرار دارد.

یکی دیگر از تفاوت‌های پرچمداران جدید ویوو به پیکربندی دوربین آن مربوط می‌شود. هر دو گوشی هوشمند جدید این شرکت مجهز به دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی با حسگر سونی IMX598، لرزشگیر OIS چهارمحوره و گشودگی دیافراگم F1.5 هستند. در کنار دوربین اصلی، هر دو دستگاه از دوربین ثانویه فوق عریض 13 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار به علاوه دوربین تله فوتو 13 مگاپیکسلی دیگری با بزرگنمایی نوری 2 برابری و در نهایت دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی بهره می‌برند.

ویوو X60 از باتری با ظرفیت 4300 میلی آمپر ساعتی و نسخه پرو این سری از باتری 4200 میلی‌آمپرساعتی و فناوری شارژ سریع 33 وات بهره می‌برند.

یوو X60 با قیمت پایه 535 دلار و نسخه پرو این سری نیز با قیمت پایه 688 دلار به فروش می‌رسند. به نظر می‌رسد ویوو قصد دارد نسخه دیگری از این سری با نام ویوو X60 پرو پلاس با بهره‌مندی از چیپست اسنپدراگون 888 اوایل دی‌ماه به بازار عرضه کند. هنوز اطلاعاتی در مورد در دسترس بودن گوشی‌های هوشمند جدید در بازارهای بین‌المللی مطرح نشده است.

پنل پشتی نسخه ویوو X60 پرو، دوربین تله فوتو 8 مگاپیکسلی دیگری با لنز پریسکوپ و بزرگنمایی نوری 5 برابری نیز تعبیه شده است که در اصل وجه تمایز پیکربندی دوربین دو دستگاه به همین حسگر مربوط می‌شود.

گفتنی است دوربین‌های پنل پشتی هر دو دستگاه از قابلیت تصویربرداری ویدویی با کیفیت 4K و فریم ریت 60 فریم در ثانیه  برخوردار هستند و  هر دو پرچمدار جدید این شرکت از شبکه 5G نیز پشتیبانی می‌کنند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : گوشی تلفن همراه,ویوو,قیمت گوشی, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 236 تاريخ : پنجشنبه 11 دی 1399 ساعت: 20:29

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پروژه‌های مرتبط با فاز سوم شبکه ملی اطلاعات، شبکه ملی اینترنت اشیاء را نیز افتتاح کرد. در ادامه افزود: اگر کمپانی ها خواستار موفقیت هستند، در این حیطه سرمایه گذاری کنند زیرا دامنه ی کاربرد این تکنولوژی در زندگی روزمره نیز بسیار گسترده است و آینده ی ایران را تحت شعاع این تکنولوژی دانست. درواقع این ایده که از طریق اینترنت و با استفاده از تلفن همراه خود، اشیاء اطرافتان را کنترل کنید به نظر بسیار جذاب به نظر می رسد؛ اما انتظار برای ورود اینترنت اشیاء(IoT)  به ایران و انجام ندادن هیچ اقدامی برای ایجاد زیرساخت‌های آن می تواند این فناوری را به سرنوشت دیگر فناوری‌های وارداتی مبتلا کند.
آینده‌ ایران در اختیار اینترنت اشیاء است

البته دامنه‌ی کاربرد این تکنولوژی در زندگی روزمره نیز بسیار گسترده است و بخش خانگی، بازاری گسترده و پرسود خواهد داشت. یادآور می‌شود که به گفته‌ی وزیر ارتباطات در سومین کنفرانس انقلاب چهارم صنعتی، در حال حاضر حدود ۱۰ میلیارد شیء در دنیا به اینترنت متصل هستند و طبق پیش‌بینی‌ها، تا سال ۲۰۲۵ این تعداد به ۵۰ میلیارد خواهد رسید. با فراگیرتر شدن اینترنت اشیاء، شرکت‌های مختلف وارد این حوزه خواهند شد و تولید ابزار و ملزومات این فناوری در داخل به اشتغال کمک خواهد کرد.

از مهم‌ترین کاربردهای این فناوری که وزیر ارتباطات نیز به آن اشاره کرده است، رصد شرایط، تحلیل داده‌ها و  برنامه‌ریزی است. واعظی در این باره گفت: اینترنت اشیاء در بخش کشاورزی و صنعت کاربرد دارد و دامنه‌ی آن می‌تواند در کل کشور گسترده شود و به‌راحتی به کشورهای دیگر نیز منتقل می‌شود.

واعظی اینترنت، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی و کلان داده را ابزارهای انقلاب صنعتی چهارم اعلام کرد و راه مقابله با تحمیل این فناوری به ایران را آماده‌سازی در حوزه‌ی اینترنت اشیاء با مشارکت دولت و بخش خصوصی دانست.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اینترنت,گوشی تلفن همراه,اینترنت اشیاء, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 241 تاريخ : چهارشنبه 10 دی 1399 ساعت: 0:04

بنابر خبرهای اعلام شده، کمپانی سامسونگ در سال 2020 توانست 73 درصد از بازار گوشی های تاشو را تصاحب کند و بیش از دومیلیون مدل از محصولاتی همچون  گلکسی زد فولد 2 را به فروش برساند. حال به نظر می رسد کمپانی شیائومی نیز قصد دارد در سال 2021 سه مدل گوشی تاشو در طراحی های مختلف به بازار عرضه کند و بخشی از سهم بازار را از آن خود کند.
شیائومی در سال ۲۰۲۱ سه گوشی هوشمند تاشو عرضه می‌کند

شیائومی در سال ۲۰۲۱ گویا می‌خواهد سه گوشی هوشمند تاشو به بازار عرضه کند که هریک طراحی ظاهری متفاوتی دارند. اصولا گوشی‌های تاشو  ازنظر طراحی ظاهری در سه دسته تقسیم می‌شوند:

  • تاشونده به‌سمت بیرونتنها از یک صفحه‌نمایش برخوردار است که هر دو سمت صفحه‌نمایش در هر حالتی دردسترس کاربر هستند؛ مانند هواوی میت ایکس
  • تاشونده به‌‌سمت دروندر حالت تاشده، صفحه‌نمایشی کوچک در یک طرف دستگاه در‌اختیار کاربر قرار می‌گیرد و در حالت گسترده نیز، کاربر به صفحه‌نمایش ثانویه‌ای با ابعاد بزرگ‌تر دسترسی خواهد داشت؛ مانند گلکسی زد فولد ۲
  • گوشی تاشو با طراحی صدفیتنها به یک صفحه‌نمایش مجهز است که برای دسترسی به آن، گوشی باید به حالت گسترده درآید؛ مانند موتورولا ریزر

بااین‌حال، شیائومی یگانه شرکتی نیست که وارد بازار گوشی‌های تاشو در سال ۲۰۲۱ می‌شود؛ زیرا شایعاتی در فضای مجازی مطرح شده که اپل نیز مشغول ساخت مدلی از آیفون با صفحه‌نمایش تاشو است. درهرصورت اطلاعات موجود بسیار محدود هستند و حتی نمی‌دانیم طراحی آیفون تاشو چگونه است و آیا در سال ۲۰۲۱ به بازار عرضه می‌شود یا عرضه‌اش به سال ۲۰۲۲ موکول خواهد کرد.

با بررسی گزارش‌ها، می‌توان گفت طراحی انقلابی در پتنت‌ها دیده نمی‌شود؛ ولی سادگی طراحی محصولات آتی شیائومی به شرکت چینی کمک خواهد کرد طرح‌های موجود در پتنت‌ها را از روی کاغذ به واقعیت برساند و سال آینده، سه گوشی هوشمند تاشو در طراحی‌های متفاوت روانه‌ی بازار کند. شیائومی اصولا به عرضه‌ی محصولاتی ارزان‌قیمت با سخت‌افزاری توانمند معروف است و به‌نظر می‌رسد در سال ۲۰۲۱، با معرفی محصولات جدیدش تأثیر مثبتی روی بازار گوشی‌های تاشو بگذارد.

در‌حال‌حاضر، بسیاری از مشخصات محصولات در دست تولید شیائومی در هاله‌ای از ابهام قرار دارند؛ اما می‌توان گفت برخلاف پتنت‌های دیگر شیائومی، مدل‌های مدنظر به واقعیت نزدیک‌تر هستند.

چندی پیش، شیائومی پتنت‌هایی ثبت کرد که سه مدل از طراحی گوشی تاشو را به‌تصویر می‌کشیدند. نکته‌ی مهم در هر سه مدل، استفاده از مکانیزم کشویی برای دوربین سلفی بود که نشان می‌دهد بدنه‌ی محصولات در حال ساخت شیائومی احتمالا بسیار ضخیم هستند.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : سامسونگ,شیائومی,گوشی تاشو,گوشی ارزان قیمت, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 241 تاريخ : يکشنبه 7 دی 1399 ساعت: 23:07

بنابر خبرهای منتشر شده از سوی نشریه تایوانی اکونومیک دیلی، کمپانی اپل در تلاش است تا نسل بعدی آیپدهای خود را با بهره مندی از چیپست های قدرتمند سری M را روانه ی بازار کند. در حال حاضر در قلب تپنده آیپد‌های اپل نیز همانند گوشی‌های آیفون این کمپانی، چیپست‌های سری A جای گرفته است که با فرآیند لیتوگرافی 5 نانومتری تولید می‌‌شوند. این تراشه توسط TSMC تولید شده که در پی راه‌اندازی لیتوگرافی ۳ نانومتری است و کوپرتینویی‌ها قصد دارند از این فرآیند پیشرفته در توسعه چیپست‌های بعدی سری A استفاده کنند.
نسل آینده آیپد با چیپست‌های قدرتمند سری M عرضه می‌شوند

 مهاجرت به تراشه‌های 3 نانومتری باعث می‌شود محصولات اپل از نظر عملکرد سرعت بالاتری داشته باشند و در عین حال جزو محصولات با مصرف بهینه انرژی قرار گیرند. در حال حاضر هر دو تراشه M1 مک و A14 مورد استفاده در آیفون 12با فرآیند لیتوگرافی 5 نانومتری تولید می‌شوند. کوچک شدن فضای بین المان‌های موجود، باعث بهبود عملکرد تراشه و کاهش مصرف انرژی می‌شود. گزارش‌های قبلی تایید می‌کنند که TSMC تولید تراشه‌های 3 نانومتری را در سال 2022 آغاز می‌کند.

سیستم عامل iPadOS به عنوان بخش اصلی سیستم عامل iOS، برای چیپست‌های سری A اپل طراحی شده و آیپد پرو سریعترین دستگاهی است که با تراشه‌های این سری به بازار عرضه شده است. با مهاجرت اپل از پردازنده‌های سری A به سری M،‌ انتظار می‌رود سرعت عملکرد آیپد به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کند.

سیستم عامل iPadOS با چیپست‌های سری M هیچ چالش خاصی از نظر عملکرد نخواهند داشت. در نظر داشته باشید که هر دو چیپست‌های سری A و سری M مبتنی بر آرم هستند؛ در نتیجه آپید را به راحتی می‌توان برای تراشه سری M بهینه‌سازی کرد.

برای مثال آیپد پرو 2020 با چیپست  A12Z در آزمون چند هسته‌ای گیک‌بنچ 5 امتیاز 4650 را کسب کرد. در حالیکه مک‌بوک ایر 2020 با چیپست قدرتمند M1 در همان آزمایش موفق به کسب امتیاز نجومی 18086 شد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : اپل,آیپد,آیفون, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 225 تاريخ : پنجشنبه 4 دی 1399 ساعت: 20:31

طبق گزارش های اخیر، غولهای فناوری مثل مایکروسافت و گوگل به مبارزه حقوقی کمپانی فیس بوک علیه کمپانی هک NSO  پیوستند و هشدار دادند ابزارهای این کمپانی اسرائیلی قدرتمند و خطرناک هستند درواقع پیوستن این کمپانی ها به مبارزه حقوقی و تنظیم اظهاراتشان در دادگاه استیناف حوزه نهم ایالات متحده آمریکا، جبهه جدیدی را در شکایت فیس بوک علیه شرکت NSO می گشاید که سال گذشته پس از برملا شدن بهره برداری شرکت NSO  از یک باگ در برنامه پیام رسان واتس اپ فیس بوک و کمک به جاسوسی از بیش از ۱۴۰۰ نفر در سراسر جهان انجام گرفت.
پیوستن غول‌های فناوری به مبارزه حقوقی فیس بوک علیه شرکت هک اسرائیلی

شرکت NSO استدلال کرده به دلیل این که ابزارهای جاسوسی دیجیتالی را به آژانسهای جاسوسی و پلیس می فروشد، باید از مصونیت حاکمیتی برخوردار شود. استدلال این شرکت در ژوییه در منطقه شمالی کالیفرنیا پذیرفته نشد و از آن زمان به دادگاه استیناف حوزه نهم برای لغو حکم صادره تقاضای تجدیدنظر کرده است.

شرکتهای مایکروسافت، گوگل، سیسکو، WMWare که متعلق به دل تکنولوژیز است و اینترنت آسوسیشین به در مبارزه حقوقی علیه شرکت NSO به فیس بوک پیوسته و اعلام کرده اند که اعطای مصونیت حکومتی به این شرکت به تکثیر فناوری هک و افتادن ابزارهای جاسوسی قدرتمند و پیشرفته خطرناک به دست دولتهای خارجی بیشتر منجر می شود و به معنای ایجاد فرصتهای بیشتر برای افتادن این ابزارها به دست افراد خطرناک است.

شرکت NSO مدعی است که محصولاتش برای مبارزه با جنایت مورد استفاده قرار می گیرد اما مدافعان حقوق بشر و تکنولوژیستها مواردی را مستند کرده اند که از فناوری این شرکت برای هدف قرار دادن خبرنگاران، وکلا و حتی لابی کنندگان تغذیه برای مالیات سودا استفاده شده است.

"سیتیزن لَب" روز یکشنبه گزارشی را منتشر و اعلام کرد بدافزار متعلق به گروه NSO را ردگیری کرده که گوشیهای شخصی ۳۶ خبرنگار، تهیه کننده و مدیر الجزیره را آلوده کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، جاسوس افزار NSO همچنین به قتل جمال خاشقچی، خبرنگار سعودی نشریه واشنگتن پست که در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول در سال ۲۰۱۸ به قتل رسید و جسدش از بین برده شد، مرتبط دانسته شده است. عمر عبدالعزیز، دوست خاشقچی و بلاگر مخالف سعودی همواره اظهار کرده که توانایی دولت سعودی برای مشاهده پیامهای واتس اپ خاشقچی به قتل وی منجر شد.

ایرانسل...
ما را در سایت ایرانسل دنبال می کنید

برچسب : مایکروسافت,گوگل,فیسبوک, نویسنده : Aref! irancel بازدید : 233 تاريخ : چهارشنبه 3 دی 1399 ساعت: 1:12